Başlangıç > Nuh Gönültaş > arama motoru ipucu optimizasyonu

arama motoru ipucu optimizasyonu

 

 

tıpkı içerikle yönetilen diğer tüm siteler gibi sosyal ağlar ve komünite siteleri, arama motorları üzerinde daha iyi bir pozisyona sahip olabilmek için optimize edilebilirler. i̇çeriklerinin fazlalığı nedeniyle sosyal ağların arama motorları puanı yüksektir ve harici siteninpagerank değerini yükseltebilir.

sosyal ağlar için arama motoru optimizasyonu zor olabilr, zira pek çok kullanıcı, kendi içeriklerini sosyal ağ platformu üzerine gönderirken iyi seo teknikleri hakkında bilgi sahibi olmadıkları için bu teknikleri kullanmazlar.

i̇ngiltere’de tanışma şerefine eriştiğim ve kurumlara yönelik sosyal ağ platformları oluşturankwiqq adlı yazılım şirketinin kurucu ortaklarından raj anand yayımladığı sosyal ağlar i̇çin 15 arama motoru optimizasyonu i̇pu makalesinin çevirisini bulacağımız ve birlikte hazırladığımız bu makalenin, sosyal ağ platformları hazırlayan ve ilgili platformlar üzerinde çalışan bildirgec okurlarının işine yarayacağını umuyorum.

  1. profil urlleri: bunlar kullanıcı adlarının temiz ve açıklayıcı sürümleri olmalıdır. harici siteler üzerinde içerik bulabilmek için arama motorları üzerinde gerçekleştirilen aramalar genellikle kullanıcı adları üzerinden gerçekleştirilir. i̇statistiklere göre kullanıcılar, aynı kullanıcı adını farklı siteler üzerinde de koruma eğiliminde olduklarından, bu sizin fazladan trafik kazanmanız için bir başka şans olarak görülebilir. bizim önerimiz, kullanıcı adını mümkün olduğu kadar sade tutmaktır. örneğin http://siteadi.com/kullaniciadi
  2. meta etiketleri ve açıklaması: sitenin açıklaması sosyal ağın sahibinin site üzerinden ne kazanmak istediğine göre değişiklik gösterecektir. örneğin internet üzerinden motorsiklet satın almak isteyen sürücüler için kullanacağınız açıklama ile internet üzerinden motorsikletler hakkında bilgi sahibi almak isteyen sürücüler için kullanacağınız açıklama farklı olmalıdır. i̇lk örnekte kullanmanız olası kelimeler arasında satış, satın alma, indirim gibi kelimeler yer alırken, ikinci örnekte kullanmanızın olası olduğu kelimeler arasında tavsiye, öneri ve inceleme gibi kelimeler yer almalıdır

 

 

  1. anahtar kelime meta etiketleri: meta etiketlerindeki anahtar kelimeler ya popüler anahtar kelimeler üzerinden ya da kullanıcıların belirlediği etiketler arasından seçilerek otomatik olarak oluşturulmalıdır. örneğin ikinci yöntemi tercih edecekseniz, site üzerinde kullanıcıların en çok tercih ettiği anahtar kelimeleri listeleyebilirsiniz. popüler anahtar kelimeleri bulabilmek için sitenizde kullandığınız etiket bulutlarını kullanabilirsiniz.
  2. harici site ve sosyal ağ: arama motoru optimizasyonu açısından sosyal ağınızı sitenize bağlamanızın büyük avantajları bulunmaktadır. ancak bu birlikteliği sıkı sıkıya gerçekleştirmeniz gerekiyor. tüm ürünler ve teklifler mümkün olduğu kadar sanki aynı site altındaymışçasınalarsa yerleştirilmelidir. örneğin sitenizdeki tüm ürünler için sosyal ağınz üzerinde bir profil ve o profil üzerinden de ürünün kendisine bir bağlantı yerleştirilmesi yerinde olacaktır. kullanıcların bu ürünler için yorum bırakabilmesine izin verin.
  3. alternatif resim metni: kullanıcıların imajlarının alternatif bir metni olmalıdır, bu sadece arama motoru optimizasyonu için önemli değil, aynı zamanda sitenizin erişilebilirliği için de önemlidir. bunu söylemekle birlikte kullanıcılardan yükledikleri her bir resim için alternatif metin eklemelerini beklemek doğru olmaz. sıkı bir analizin ardından kullanıcıların ilerleyen dönemlerde, daha önce yükledikleri resimleri aramak için etiketler kullandıklarını fark edeceksiniz. alternatif metni etiketlerle değiştirmek yerinde bir davranış olacaktır.
  4. bloglama: sosyal ağınıza mümkün olduğu kadar geri bağlantı alabilmeniz yerinde olacaktır. bloglar sosyal ağınızı pazarlamanızda size yardımcı olmakla kalmaz, ayrıca sitenize daha fazla ziyaretçi çekebilmenize aracılık eder. bloglama yaparken doğru anahtar kelimeler kullanarak doğru sayfalara bağlantı vermek de önemlidir. örneğin arabalara yönelik bir sosyal ağ sitesinde antika arabalara yönelik bir sayfanız bar ise, blogunuz üzerinde sosyal ağınz üzerindeki ilgili sayfa üzerine bağlantı vermeniz yerinde olacaktır.
  5. anahtar kelimelerin listesi: sitenizde ne kadar fazla ilişkili anahtar kelime kullanırsanız, arama motoru optimizasyonu açısından o kadar fazla getiriniz olur. her sayfanın altında ilşkili anahtar kelimelerin bir listesini bulundurmanın avantajları kaçınılmazdır. genellikle bir komünite sitesi için bu sitenize en çok katkıda bulunan 10 kullanıcının takma isimlerinin bir listesi ve her bir takma ismin profiline bağlantı içermesi doğru bir kullanım şekli olarak gösterilebilir. ancak bu listenin düzenli aralıklarla değiştiğine özen gösterin.
  6. ana sayfa: ana sayfanız ve arama sayfanızın içeriği, sırası, stil vb diğer elementleri düzenli aralıklarla değişmelidir. bu durumun seo açısından sayısız avantajı bulunmaktadır. eğer bunu gündelik bazda değiştirecek kaynağınz yoksa, yeni veya popüler kullanıcıları listeleyecek bir betik yazmak yerinde olacaktır. buna güzel bir örnek olarak myspace gösterilebilir.
  7. daha fazla içerik genellikle daha iyidir: sosyal ağınız üzerinde ne kadar çok içeriğiniz varsa ve o içerik ne kadar sık güncelleniyorsa, arama motorlarının gönderdiği örümcekler (site içeriğinizi otomatik olarak tarayan programcıklar) sitenizi kendi veritabanlarına ekleyebilmek için o kadar sık ziyaret edeceklerdir. bunu da akılda tutarak belki de kullanıcının verilerini (elbette izin almak şartıyla) facebook ya da twitter gibi web siteleri üzerinden almak doğru bir davranış olacaktır.
  8. widgetler aracılığı ile geri bağlantılar alın: diğer platformlar için widgetler hazırlamak ya da kendi sitenize özgü widgetleri ziyaretçilerinizle paylaşmak genellikle iyi bir fikirdir, zira bu tip minik uygulamalar sitenize diğer sitelerden alacağınız bağlantılar, pagerank değerinin artmasına yardımcı olurlar. bu yönde kullanılabilecek genel teknik, bu widget’ların kullanıcı profillerine bağlantılar içermesidir. bu sayede kendi kullanıcı adları için profil puanı arama motorları üzerinde artacaktır.
  9. flash kullanmaktan kaçının, widgetlerde bile: widgetlar oluştururken eğer mümkünse metin bağlantılar veya imajlar içeren widgetler geliştirin. genellikle bu, flash’ın çoklu platform avantajları göz önüne alındığında zordur ancak flash kullanmamanın arama motoru optimizasyonu açısından avantajı kaçınılmazdır.
  10. çok dilli sosyal ağlar: birden fazla dile sahip bir siteniz olduğunuzda işler biraz karmaşıklaşabilir. aynı içeriği farklı dillerde yayımlayan ve farklı alan adları üzerinde sunan siteler spam olarak algılanabilir ki bunun sonucunda da pek çok arama motorunun siteniz için atadığı puan düşecektir. yapılabilecek en iyi şey, örneğin i̇ngilizce ve i̇talyanca yayın yapan sitelerin kaynağından içeriğe ulaşmaktır. eğer kullanıcınız sitenize i̇talyanca içerik ekliyorsa onu i̇ngilizce’ye çevirmeyin, bunun yerine ziyaretçileri i̇talyanca web sitesine yönlend
  11. diğer bloglarda ve web sitelerinde yerinizi alın: page rank’in özünde sitenize diğer sitelerden mümkün olduğunca fazla bağlantı alabilmek yatmaktadır. bunu başarabilmek için diğer bir kişiyi sitenize bağlantı verebilmek için ikna etmeniz gerekebilir. ne yazık ki bunu söylemek gerçekleştirmekten daha kolaydır. yüksek profilli bloglardan ve gazetelerden ne kadar fazla bağlantı alırsanız, google’ın sitenizi taraması o kadar kolaylaşır.
  12. beyaz sayfalar ve multimedya: scribd, flickr, youtube gibi diğer sitelere kullanışlı içerik ekleyerek bu sitelerdeki içeriği kendi sitenizde paylaşırken, kaynak siteler üzerinden kendi sosyal ağınıza bağlantı vermeyi unutmayın.
  13. google araçlarıgoogle analyticswebmastersgoogle alerts gibi google araçlarını kullanarak sosyal ağınızın gelişimini takip edin. i̇lgili araçların sunduğu raporlarla sitenizi geliştirmeye devam edin

hepsinden öte atacağınız tüm adımları legal ve etik tutmaya özen gösterin. bmw google tarafından kara listeye alındığında yasadışı girişimlerin seo’ya etkilerinin ne denli önemli ölçüde olabileceğini hepimiz gördük. umarım bu ipuçlarını sosyal ağınız için kullanışlı bulursunuz. eğer sizin de önerdiğiniz diğer ipuçları varsa yorumlarınızla paylaşmayı unutmayın.

seo ile ilgili yazdığım diğer yazılar

Reklamlar
Kategoriler:Nuh Gönültaş
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: