Başlangıç > Nuh Gönültaş > internet çağında iş bulma rehberi

internet çağında iş bulma rehberi

 

 

\

kriz ülkemizi teğet geçiyor ama bazılarımızı teğet geçmedi, kalanlardan da önümüzdeki günlerde onikiden vurulacaklarımız olduğu kesin. bilinen yöntemler değil internetin sosyal ortamlarını kullanarak neler yapılabiliri dan schawbelmashable‘da incelemiş. dan schawbel bu konuda kitapyazmış biri, dolayısı ile söylediklerini es geçmemek yerinde olabilir. doğal olarak bazı ip uçları ülkemize uymuyor, ben uyabilenleri aktarmaya çalışacağım.

  1. iş arama yerine bağlantı arayın. birçok iş arayan firma kariyer siteleri, ilan gibi mecralara gitmeden önce çevrelerini kullanıyorlar. birçok insan kaynakları yöneticisinin elinde bir yolla kendilerine ulaşmış geniş bir cv tabanı bulunuyor. istatistikler açık işlerin %80 oranında tavsiye ile dolduğunu söylüyor. bir kısmı ise web üzerinden yapılan araştırmalarda şirketleri için çalışmasından memnuniyet duyulacak kişilere götürülen teklifler ile bulunuyor. peki bağlantı / kişi nasıl bulacağız:
    • hangi şirketler için çalışmak istediğinizi belirleyin. yüzlerce cv’yi sağa sola göndermek yerine hem belirlediğiniz firma için iyi bir aday olduğunuzu hem de bu firma için çalışmaya çok istekli olduğunuzu gösterin.
    • bu firmalarda çalışan kişiler bulun, nasıl diye sormayın artık insanların yüzlerce blogu var, biraz “search” edin, gruplara girin ve hedeflerinizi tesbit edin.
    • bu kişiler ile doğrudan temas kurun, internet ortamında e-mail ile, mesajlaşma ile, yorum yazarak ahbap olmak daha kolay.

 

 

  1. kendinizi pazarlayın, eski yöntemlerde siz iş arıyordunuz, yeni yaklaşım ise işi sizin ayağınıza getirebilmek. yani içerik üretin, bir blog kurmanız bunun en kolay yolu. bırakın firmalar size hayran olsun, bizle çalışır mı diye düşünsünler. beğenmeyen zaten size ulaşmaz, boşuna iş başvurusu yapıp reddedilmekten de kurtulursunuz.
  1. twitter gibi ortamlarda aktif olun, ancak doğru bir profil oluşturmayı unutmayın. sizinle ilgili bilgi isteyen blog’unuza ulaşabilsin.
    tabii ki linkedin‘i de kullanın, birçok kafa avcısı buralarda aktif, siz de onların rahatlıkla ulaşabilecekleri uzaklıkta olun, birileri sizi ‘recommend’ etsin, outlook’unuzdaki tüm contaklarınızı yükleyin, her kişi size yeni linkler getirecektir, hatta premium için para ödeyin, böylece ikinci üçüncü linkler ile de bağlantı kurabilirsiniz.
  1. reklam verin! facebook‘da, google‘da kişisel web sayfanızın reklamını verin, görünen başlık ne konuda guru veya uzman olduğunuzu, sonraki beş altı kelimede de etiketlerinizi öne çıkarın hemen altında da kişisel sayfanıza link verin.
  1. iyi yapabilecekseniz kendinizi tanıtan bir video hazırlayıp youtube’a değil (erişim yasak) bir başka video sitesine koyun.

birkaç öneri de benden (25 yıla dayanan tecrübe ve yüzlerce elemanı işe alan biri olarak) yukarda sayılan ortamlarda kendinizin reklamını yapmaya çalışırken ingilizce deyimle ‘polite’ yani nazik olun, ‘arkadaşlar’, ‘baba’ gibi başlayan ifadeler kullanmayın. sitenize koyacağınız resimleri mutlaka dikkatle seçin, yani bir yerde kafa çekerken değil de örneğin balık tutarken bir resim daha etkin olur. kimse elinde silah ile veya askeri ünüforma ile ya da rambo kıyafeti olan bir kişiyi zorda kalmadıkca işe almak istemez.

özetle kendinizi tanıtın, hürriyet gazetesinin iş ilanlarına bakmak ile uğraşmayın boşuna…

Reklamlar
Kategoriler:Nuh Gönültaş
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: